Piše: Katja Gorečan Dr. Gašper Troha se profesionalno udejstvuje na področju sociologije literature, zgodovine gledališča, teorije drame in analize uprizoritve, poleg tega pa je tudi urednik revije za teorijo scenskih umetnosti Amfiteater. Tokrat sva spregovorila o njeni najnovejši številki, ki se tematsko posveča ljubiteljskemu gledališču v Sloveniji in tujini. Kaj je spodbudilo izid tematske številke znanstvene revije ...
Več »Demo Blog With Map
»KAJ LUTKE BODO?«: POGOVOR Z MATEVŽEM GREGORIČEM IN JANOM PIRNATOM
Piše: Breda Slavinec Vedno znova je vznemirljivo opazovati prihod otrok na lutkovno predstavo. Že pri vhodu se drenjajo, tu in tam pa polni pričakovanj in z iskricami v očeh vprašajo: »Kaj lutke bodo?« Nič čudnega torej, da je najpogostejša definicija lutkarstva čarobnost. Otrok razume lutko kot sredstvo za uresničitev cilja, ki je lahko učenje pesmice, pripovedovanje pravljice, iskanje prijatelja, ...
Več »LGBT+ LITERARNI VEČER: KO NA OBROBJU ZRASTE SREDIŠČE
Piše: Sara Nuša Golob Grabner Poletni večeri vabijo na potovanje k biti človeka in mesta, prepredenega z univerzalno, dostopno in predvsem spontano umetniško govorico, zaradi katere se neznano na ekstatičen način spreminja v domače. Pesniška intuicija nas je 24. junija pripeljala v KID KIBLA na LGBT+ literarni večer, ki je z osrednjo temo Pod črto potekal pod okriljem festivala ...
Več »POGOVOR Z VERONIKO (STRITAR) ŠOSTER: »TE ZVEZDE SO MRTVE ZA VESOLJE, A NISO MRTVE ZA MOJE OKO«
Piše: Sara Špelec Svet lucidne mlade kritičarke in komparativistke Veronike Šoster se že nekaj let vrti okrog drugih, ki jih na varni razdalji bližine ovekovečuje v naših najpomembnejših medijih. Na doktorskem študiju preučuje in prevaja slovaško poezijo, piše pa tudi že večkrat opaženo avtorsko poezijo, za katero ji na številnih literarnih popotovanjih zmanjkuje časa. Njen pesniški čas nedvomno še ...
Več »PLES STARIH MATER: »ČAS JE, DA ZAČNEM HODITI BOSA«
Piše: Katja Gorečan Jungovska psihoanalitičarka, pesnica in pripovedovalka Clarissa Pinkola Estés je leta 1992 izdala eno svojih najbolj prepoznavnih knjig Ženske, ki tečejo z volkovi, ki je v našem prostoru izšla pri Založbi Eno v prevodu Vere Čertalič. Avtorica je na podoben način strukturirala tudi knjigo Ples starih mater (Založba Eno, prevod Vera Čertalič), kjer s pripovedovanjem zgodb razkriva ...
Več »KONCERTI NA LJUBLJANICI 2020: PO VODNI POTI REČNIH TRUBADURJEV
Piše: Sara Špelec Vam je med klepetom v obrečni kavarni v grlu zastal požirek grenke kave in so se vam ustnice razlegle v nasmešek? Ste na samotnem sprehodu začudeni spoznali, da se vaša senca v ritmu koračnice priklanja večernemu soncu? So oddaljeni zvoki preglasili vašo žalost in napovedali zahod emonske tišine? Potemtakem ste se znašli v imenitnem spremstvu rečnih ...
Več »MEDENA DEŽELA – STRM VZPON DO ZASLUŽENE ŽETVE
Piše: Žiga Čamernik Film je bil prikazan v okviru Festivala dokumentarnega filma v Ljubljani (9. – 16.6. 2020) Triletna epopeja z več kot 400-urnim materialom za film Medena dežela (Honeyland) makedonskega režijskega tandema Tamara Kotevska – Ljubomir Stefanov si je na letošnjih oskarjih prislužila prestižni nominaciji: za najboljši dokumentarni in najboljši tujejezični film. In obe sta, roko na srce, ...
Več »VIRTUALNI GLASBENI FESTIVAL V TRI GLASNE – VSE OSTALO JE ZGODOVINA
Piše: Kaja Čop Ste že slišali za tri krasne? Ja, to so tisti trije kraji v Zasavju: Trbovlje, Zagorje ob Savi in Hrastnik. In »za Savo« se vedno spomnijo narediti nekaj, kar je nepozabno, predvsem pa glasno! Tudi tokrat – kljub težkemu obdobju – niso razočarali. Vsi vemo, v kakšnem položaju je kultura danes, in vsi (no, skoraj ...
Več »RESNICA IN LAŽ ALI NA POGORIŠČU TALENTOV
Piše: Žiga Čamernik Mislite, da bomo ljudje sploh kdaj zmogli zaživeti v sedanjosti? Medtem ko ostala živa bitja s tem očitno nimajo težav, človek ne uporablja niti svojih bioloških danosti z vsemi čutili vred, kaj šele, da bi – kako zanimivo – razvijal svoje talente. Morda pa je končno napočil trenutek tudi za to. Najprej ozavestimo, kdo ...
Več »POGOVOR S KARANTENSKO POETESO TINO PEGAN: »JEZIK SVETLOBE JE JEZIK ZAMIKA BESED«
Piše: Sara Špelec Spoznajte kulturno antropologinjo, etnologinjo in ustvarjalko, ki se brez težav sooča s tabuji, ne verjame v obstoj normalnosti in ne beži pred Drugostjo, temveč jo s papirjem in pisalom vred jemlje za svojo, dokler nekega dne ne osvoji prvega mesta na Primusovem natečaju za najboljšo pesem v literarni izolaciji. Ah, saj res – naša karantenska poetesa ...
Več »