ITALIANTICA: Glasbeno zrcalo besede med renesanso in sodobnostjo

Piše: Ana Erčulj

RECENZIJA KONCERTA

Komorni zbor Dekor se je na koncertu v cerkvi sv. Frančiška Asiškega – Plečnikovi cerkvi v Šiški prvič predstavil z novo dirigentko Petro Grassi. Projektni zbor je nastal leta 2015 in je do sedaj svoje projekte izvedel z dirigentoma Danijem Jurisem in Sebastjanom Vrhovnikom, Petra Grassi pa je tako prva, ki so jo poimenovali za svojo stalno dirigentko.  V zboru prepevajo pevci, ki so se poprej kalili v mnogih zborovskih zasedbah in katere združuje želja po »poglobljeni pripravi zaokroženih zborovskih projektov«.  Tokrat so projekt, ki so ga poleg koncerta v Ljubljani predstavili še v Brežicah in Piranu, poimenovali Italiantica. Dvodelni program koncerta prinaša geografsko omejenost in časovno širino, saj združuje skladatelje, ki so delovali na italijanskem področju med renesanso in sodobnostjo.

Zbor je koncert otvoril s skladbo Orlanda di Lassa: Sibylla Agrippa. Žal je že pri prvi skladbi prostor pokazal svoje akustične omejitve, saj zaradi dolgega odmeva in postavitve zbora  za oltarjem linije posameznih glasov niso prišle do izraza, kar si v polifoniji seveda želimo. Podobno neizrazito sta delovala tudi Palestrinin motet: Sicut cervus in Domine, ne furore Claudia Monteverdija. Dirigentka se je sicer s pomočjo romantični prijemov: naglih dinamičnih sprememb, naraščanj in pojemanj ter akcentiranja trudila dela renesančnih mojstrov razgibati in jih narediti bolj plastično prezentne, vendar žal na račun avtentičnosti izvedbe. Velja izpostaviti, da sta bili skladbi Orlanda di Lassa in Clauda Monteverdija v Sloveniji prvič izvedeni in da si želimo slišati več njunih del v primernejši akustiki.

komorni zbor dekor

Foto: Arhiv KZ Dekor

Akustika pa je blagodejno delovala na naslednjo skladbo: gregorjanski koral z improvizacijo z naslovom Adoro te devote v moški izvedbi. Tu je prelivanje in nejasnost vokalnih linij dobrodošlo vplivalo na meditativno občutje skladbe, in če bi si želeli odpreti še kakšno duhovno dimenzijo več bi si morda zaželeli večjo enotnost posameznega glasu v tišji dinamiki.

V dvozborju Orlanda de lassa: Osculetur me se je zbor postavil pred oltar, kar je prispevalo k boljši zvočni prezenci, vrhunec pa so poslušalci koncerta doživeli s skladbo Giovannia Bonata: Drai brauen. Skladba je napisana za ženski zbor, razporejen po prostoru ob spremljavi pojočih cevi. Zahtevno in efektivno partituro je ženski zbor izjemno prepričljivo izvedel, kljub razpršeni postavitvi so dinamični kontrasti prišli do izraza, pevke pa so ob ponavljanju posameznih motivičnih drobcev ohranile dobro razmerje med glasovi.

Zbor se bolje znajde v skladbah sodobnejšega nastanka, ki pa potrebujejo  svoj čas zorenja, kar se je potrdilo v Messi da Requiem Ildebranda Pizzetija. V delu Agnus Dei so do izraza prišli melodični kontrasti in homogen zvok zbora.

V drugem delu koncerta je zazvenela skladba Giovannija Pierluigija de Palestrine: Stabat mater dolorosa v izvedbi manjše zasedbe, ki je omogočila, da je renesansa končno zazvenela svojemu obdobju primerno.  Akustiki navkljub so tako do izraza prišle posamezne linije, pohvaliti pa velja tudi barvno povezanost mešanega kvarteta.

Skladba pri nas popolnoma neznanega skladatelja Andrea Venturininija: Maternitas tua je bila prvič izvedena v Sloveniji. Gre za efektivno skladbo, v kateri so se izkazali izvrstni solisti, križno razporejeni po prostoru in prav gotovo velja za drugi vrhunec koncerta. Želeli bi si slišati še katero od njegovih del. Koncert je Komorni zbor zaključil z znanim motetom  Carla Gesualda da Venose: Ave, dulcissima Maria in Canticum Canticorum skladatelja in zborovodje Lorenza Donatija.

Energična dirigentka Petra Grassi je Komorni zbor Dekor kljub projektnemu delovanju uspela povezati v homogenejšo celoto, vendar jo na tem področju čaka še nekaj dela. Uspela je oblikovati zanimiv program z nekaterimi skladbami, ki so bile prvič v dometu ušes slovenskih poslušalcev, tako da se njene stalne dirigentske pozicije Komornega zbora Dekor lahko samo veselimo. Na uspešno skupno zorenje in muziciranje!

 

 

 

Piše: Ana Erčulj RECENZIJA KONCERTA Komorni zbor Dekor se je na koncertu v cerkvi sv. Frančiška Asiškega – Plečnikovi cerkvi v Šiški prvič predstavil z novo dirigentko Petro Grassi. Projektni zbor je nastal leta 2015 in je do sedaj svoje projekte izvedel z dirigentoma Danijem Jurisem in Sebastjanom Vrhovnikom, Petra Grassi pa je tako prva, ki so jo poimenovali za svojo stalno dirigentko.  V zboru prepevajo pevci, ki so se poprej kalili v mnogih zborovskih zasedbah in katere združuje želja po »poglobljeni pripravi zaokroženih zborovskih projektov«.  Tokrat so projekt, ki so ga poleg koncerta v Ljubljani predstavili še v Brežicah…

Pregled ocene

Ocena uporabnikov: 4.8 ( 1 ocen)

Objavite komentar