31. ČUFARJEVI DNEVI – FESTIVAL LJUBITELJSKIH GLEDALIŠČ

Piše: Ana Ruter
 

V četrtek, 22. novembra, so se s podelitvijo nagrad in premiero glasbene komedije Za zmeraj, zaključili 31. Čufarjevi dnevi. Festival je letos Jesenice kar za devet dni spremenil v središče gledališke ljubiteljske dejavnosti.

Selektor Iztok Valič je izmed 25 prijavljenih na festival uvrstil osem predstav in še šest mladinskih predstav v dopoldanski mladinski del festivala. V uvodni besedi je pojasnil, da se je za večje število predstav odločil, ker je bil po njegovem mnenju, v primerjavi z lanskim letom storjen velik korak naprej tako v odrski govorici kot v kvaliteti igralskih stvaritev.

Letošnja posebnost odraslega dela festivala je bila, da so se nanj uvrstile izključno predstave slovenskih avtorjev. Prav tako je bilo opaziti tematsko in žanrsko veliko bolj lahkotno obarvan izbor kot lansko leto. Od tega sta morda še najbolj izstopali predstavi: Rok Sanda: Skiner (Little Rooster Production) in Slavko Pregel/Maja Gal Štromar: Norci (Koroški deželni teater). Pri prvi se gledalec spusti v intimni svet mladega fanta, ki mu njegovi demoni ne dopuščajo normalnega socialnega življenja, pri Norcih pa nas koroški gledališčniki popeljejo v satirično komedijo, ki nastavlja ogledalo času, v katerem živimo. Sledile so predstave, ki so del železnega repertoarja ljubiteljskih gledališč: Vinko Möderndorfer: Na kmetih (Gledališče Zarja Celje), Tone Partljič: Štajerc v Ljubljani (KUD Štefan Romih Črešnjevec), Matjaž Zupančič: Goli Pianist (KD Loški oder Škofja Loka), ter predstava Roberta Marca Varna hiša za moške (IDAS Neblo). Za vse štiri predstave lahko rečemo, da so se držale varnih in preverjenih vzorcev uprizoritev, ki zadovoljijo nezahtevnega gledalca, katerega namen ogleda gledaliških predstav je predvsem sprostitev. Tukaj pa velja omeniti, da občinstvo jeseniškega festivala gotovo velja za zahtevnega, saj že vrsto let sledi najboljšim predstavam ljubiteljskega gledališča v Sloveniji in zato so njegovi kriteriji gotovo strožji in pričakovanja večja. Prav tako so se po priredbi besedila Jere Ivanc za in zgolj v zabavo zgodile Prevare (KD Janez Jalen, Notranje Gorice). Pa vendar nam je predstava poleg smeha ponudila tudi natančno odigrane in izdelane ženske like, ki so predstavo dvignili na višjo raven. Zadnja predstava uvrščenih v končni izbor je bila predstava Franca Ferija Lainščka: Petelinji zajtrk (koprodukcija Gledališča Toneta Čufarja in Šentjakobskega gledališča). Predstavi, ki je bila premierno prikazana na lanskem zaključku festivala in prejela stoječe ovacije, se letos ni godilo nič drugače. Od začetka do poklona je publika v razprodani dvorani dihala kot eno z igralci in jim na koncu podarila stoječi aplavz in najvišjo oceno publike v zgodovini festivala. Kljub več kot 30 ponovitvam je predstava še vedno odigrana natančno v trdnem in dobro stopnjevanem ritem. Odličnega Damijana Perneta še vedno podpira vrhunska kolektivna igra stranskih likov, ki ustvarja nepozabno atmosfero.

Foto: Majda Iskra/Bogdan Bricelj/Davor Baloh

Če potegnem črto pod odraslim delom festivala, sem kot članica žirije s svojima sožirantoma, Alido Bevk in Matijo Logarjem, na letošnjem festivalu pogrešala predvsem predstave oz. besedilne predloge, v katerih bi lahko našli močne, glavne, večplastne ženske like. Ženske, ki spreminjajo in vplivajo na potek dramskega dogajanja. Teh v letošnjih predstavah ni bilo in upam, da bo v prihodnje glede tega festival pestrejši in močnejši.

Letos je že drugič potekal tudi mladinski del festivala, kjer se je pet predstav potegovalo za nagrado Nova gaz. Prav mladinska sekcija daje festivalu dodatno vrednost, saj so predstave mladih gledališčnikov dostikrat v celoti avtorsko delo in posledično zato drznejše ter bolj inovativne. Letos sta si nagrado Nova gaz prislužili predstavi Šest oseb išče Williama (avtorski projekt AMO Nova Gorica) in Baron sedi na veji (po literarni predlogi romana Baron na drevesu I. Calvina v izvedbi Mladinske dramske družine F. B. Sedej, Števerjan). Žal dopoldanske mladinske predstave niso bile obiskane v takšnem številu kot večerne, vendar resnično upam, da organizatorjev to ne bo odvrnilo od nadaljnjega sodelovanja z gledališkim mladinskim podmladkom.

Nagrada žirije za žensko vlogo:
Stanka Poročnik za vlogo Ministrice za zdravje in Vseslovenske matere v predstavi Prevare (Koroški deželni teater)

Nagrada žirije za moško vlogo:
Nejc Jezernik za vlogo Skinerja v predstavi Skiner (Little Rooster Production)

Nagrada žirije za najboljšo predstavo v celoti:
Petelinji Zajtrk v režiji Gojmirja Lešnjaka – Gojca , koprodukcija Gledališča Toneta Čufarja in Šentjakobskega gledališča

Nagrada publike za najboljšo predstavo:
Petelinji Zajtrk v režiji Gojmirja Lešnjaka – Gojca , koprodukcija Gledališča Toneta Čufarja in Šentjakobskega gledališča

Piše: Ana Ruter   V četrtek, 22. novembra, so se s podelitvijo nagrad in premiero glasbene komedije Za zmeraj, zaključili 31. Čufarjevi dnevi. Festival je letos Jesenice kar za devet dni spremenil v središče gledališke ljubiteljske dejavnosti. Selektor Iztok Valič je izmed 25 prijavljenih na festival uvrstil osem predstav in še šest mladinskih predstav v dopoldanski mladinski del festivala. V uvodni besedi je pojasnil, da se je za večje število predstav odločil, ker je bil po njegovem mnenju, v primerjavi z lanskim letom storjen velik korak naprej tako v odrski govorici kot v kvaliteti igralskih stvaritev. Letošnja posebnost odraslega dela…

Pregled ocene

Ocena uporabnikov: Bodite prvi !

Objavite komentar